Zapytanie ws. wydatków ponoszonych na obsługę prawną

Z.14.2025

Szanowna Pani Prezydent,

w strukturze Urzędu Miejskiego w Słupsku funkcjonuje Zespół Radców Prawnych, którzy są zatrudniani za publiczne pieniądze. Według informacji zamieszczonej w Biuletynie Informacji Publicznej, “Zespół Radców Prawnych wykonuje obsługę prawną Urzędu Miejskiego w zakresie realizacji wszystkich zadań Gminy – Miasta na prawach powiatu”.

Mimo to, przeglądając rejestr umów, można zaobserwować tendencję do zlecania usług prawnych na zewnątrz – kancelariom i prawnikom zewnętrznym.

Taka praktyka budzi poważne pytania: czy Miasto nie płaci dwa razy za te same kompetencje? Czy przypadkiem nie promuje się konkretnych podmiotów zewnętrznych, zamiast wykorzystywać własne zasoby? I najważniejsze – czy nie mamy do czynienia         z marnotrawstwem środków publicznych?

W związku z powyższym, proszę o przedstawienie:

1. Pełnej listy wszystkich umów cywilnoprawnych (zlecenie, dzieło, świadczenie usług itd.) zawartych od 2022 roku przez:

  • Urząd Miejski w Słupsku,
  • jednostki organizacyjne Miasta Słupska (m.in.: szkoły, przedszkola, instytucje kultury, MOPR, spółki miejskie),

z kancelariami prawnymi, radcami prawnymi lub adwokatami.

2. Dla każdej z umów proszę wskazać:

  • Nazwę kancelarii lub osobę wykonującą usługę,
  • Datę zawarcia umowy i jej czas trwania,
  • Zakres zleconych usług (np. przygotowanie opinii, reprezentacja, doradztwo itd.),
  • Kwotę wynagrodzenia brutto,
  • Jednostkę miejską, która zleciła daną usługę.

3. Informacji, ilu prawników (radców/adwokatów) zatrudnionych jest obecnie w Urzędzie Miejskim oraz jednostkach podległych i ile kosztowało ich utrzymanie (łącznie z ZUS, dodatkami, premiami) w latach: 2022, 2023, 2024 i 2025 (do chwili odpowiedzi).

/-/ Kacper Moroz
Radny
Rady Miejskiej w Słupsku

ZAPYTANIE W FORMACIE PDF