Radny Rady Miejskiej w Słupsku

Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej za 2024 rok

SPRAWOZDANIE W FORMACIE PDF
Komisja Rewizyjna rozpoczęła swoją działalność wraz z rozpoczęciem nowej kadencji Rady Miejskiej w Słupsku w maju 2024 roku. Jej skład został ustalony zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym oraz regulaminu pracy Rady Miejskiej w Słupsku stanowiącej załącznik nr 6 do Statutu Miasta Słupska. Na pierwszym posiedzeniu Rady Miejskiej w Słupsku, które odbyło się w dniu 7 maja 2024 roku, Rada ustaliła uchwałą nr I/3/2024 skład osobowy Komisji:

  1. Bogusław DOBKOWSKI
  2. Marzena GMIŃSKA
  3. Bożena HOŁOWIENKO
  4. Aleksandra KARNICKA
  5. Jolanta KARSKA
  6. Małgorzata LENART
  7. Kacper MOROZ
  8. Adam SĘDZIŃSKI
  9. Piotr SKOWROŃSKI
  10. Renata STEC
  11. Artur WISZNIEWSKI

Przewodniczącym Komisji został wybrany radny Kacper Moroz, a na Zastępcę Przewodniczącego wybrano radną Renatę Stec.

W dniu 7 maja 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnowała radna Małgorzata Lenart.

W dniu 8 maja 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnowała radna Bożena Hołowienko.

W dniu 9 maja 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnowała radna Jolanta Karska.

W dniu 10 maja 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnowali radni Piotr Skowroński
i Artur Wiszniewski.

W dniu 17 maja 2024 roku chęć pracy w Komisji zadeklarowała radna Beata Kątnik.

W związku z powyższym, w dniu 22 maja 2024 roku, Rada Miejska podjęła uchwałę
w sprawie zmiany uchwały nr I/3/2024 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 7 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Słupsku.

W dniu 16 września 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnował radny Bogusław Dobkowski, w związku z czym, w dniu 25 września 2024 roku, Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały nr I/3/2024 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 7 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
w Słupsku.

W dniu 30 października 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnowała radna Renata Stec.

W dniu 12 listopada 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnowała radna Beata Kątnik.

W dniu 15 listopada 2024 roku z pracy w Komisji zrezygnował radny Adam Sędziński.

W dniu 27 listopada 2024 roku chęć pracy w Komisji zadeklarowali radni Artur Wiszniewski i Bogusław Dobkowski.

W związku z powyższym, w dniu 27 listopada 2024 roku, Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały nr I/3/2024 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 7 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Słupsku.

***

I Posiedzenie Komisji w dniu 7 maja 2024 roku

Pierwsze posiedzenie miało charakter organizacyjny i odbyło się z inicjatywy Przewodniczącego Rady Miejskiej. Na posiedzeniu, w którym uczestniczyło 10 członków Komisji, dokonano wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącej.

  • Przewodniczącym Komisji został radny Kacper Moroz.
  • Zastępcą Przewodniczącego została radna Renata Stec.

II Posiedzenie Komisji w dniu 13 maja 2024 roku

Na drugim posiedzeniu Komisji mec. Renata Czarnecka zapoznała radnych
z zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania Komisji Rewizyjnej oraz jej kompetencji.

Komisja rozpoczęła prace związane z przygotowaniem wniosku o udzielenie Prezydentowi Miasta Słupska absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta w 2023 roku.

Powołano zespoły kontrolne do przeprowadzenia:

  • Kontroli realizacji budżetu Miasta Słupska w 2023 roku w zakresie wykonania dochodów i wydatków bieżących w składzie: Renata Stec, Kacper Moroz;
  • Kontroli realizacji budżetu Miasta Słupska w 2023 roku w zakresie wykonania przychodów i rozchodów w składzie: Marzena Gmińska, Aleksandra Karnicka;
  • Kontroli realizacji budżetu Miasta Słupska w 2023 roku w zakresie dochodów
    i wydatków majątkowych w składzie: Bogusław Dobkowski, Kacper Moroz.

III Posiedzenie Komisji w dniu 13 maja 2024 roku

W tym dniu, na prośbę radnego Adama Sędzińskiego, zorganizowano drugie posiedzenie, aby umożliwić mu udział w zespole kontrolnym. Powołano go w skład zespołu
do przeprowadzenia kontroli realizacji budżetu Miasta Słupska w 2023 roku w zakresie wykonania dochodów i wydatków bieżących.

IV Posiedzenie Komisji w dniu 10 czerwca 2024 roku

Komisja Rewizyjna przyjęła protokoły zespołów kontrolnych:

  • Protokół z kontroli realizacji budżetu Miasta Słupska w 2023 roku w zakresie wykonania dochodów i wydatków bieżących,
  • Protokół z kontroli realizacji budżetu Miasta Słupska w 2023 roku w zakresie wykonania przychodów i rozchodów,
  • Protokół z kontroli realizacji budżetu Miasta Słupska w 2023 roku w zakresie dochodów i wydatków majątkowych.

Komisja Rewizyjna wystąpiła z wnioskiem do Rady Miejskiej w Słupsku o udzielenie Prezydentowi Miasta Słupska absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta w 2023 roku oraz wniosek o zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2024 rok.

V Posiedzenie Komisji w dniu 26 czerwca 2024 roku

Komisja Rewizyjna powołała następujące zespoły kontrolne:

  • Kontrola ws. przebudowy Starego Rynku w składzie: Marzena Gmińska, Aleksandra Karnicka, Beata Kątnik;
  • Kontrola inwestycji związanej z przebudową ul. Owocowej i Norweskiej
    w składzie: Aleksandra Karnicka, Beata Kątnik, Kacper Moroz, Renata Stec;
  • Kontrola rozliczenia realizacji inwestycji remont ul. Armii Krajowej w składzie: Renata Stec, Bogusław Dobkowski;
  • Kontrola budowy Trasy Olimpijskiej i Ringu Północnego w składzie: Renata Stec, Beata Kątnik.

Ustalono terminy zakończenia kontroli na 1 września 2024 roku.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej rozpoczął prace związane z tworzeniem nowego regulaminu pracy Komisji Rewizyjnej i poprosił, by przez okres wakacyjny radni wnosili swoje propozycje, które będą omawiane na kolejnym posiedzeniu Komisji.

VI Posiedzenie Komisji w dniu 13 września 2024 roku

Przewodniczący Komisji przedstawił projekt nowego regulaminu, który poddał dyskusji. Poprosił radnych, by wnosili swoje uwagi. Zapowiedział kontynuację dyskusji na kolejnym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

Radna Aleksandra Karnicka, w imieniu zespołu kontrolującego inwestycję przebudowy Starego Rynku poinformowała, iż zespół zakończył kontrolę. Z uwagi na niekompletność protokołu, zawnioskowała o możliwość przedstawienia protokołu na kolejnym posiedzeniu. Komisja wyraziła zgodę.

W związku z tym, iż protokół zespołu kontrolnego dot. rozliczenia realizacji inwestycji remont ul. Armii Krajowej był niezgodny z regulaminem pracy Komisji Rewizyjnej, Przewodniczący Komisji zawnioskował o przeniesienie jego przyjęcia na kolejne posiedzenie Komisji i zobowiązał zespół kontrolny do jego modyfikacji. Komisja przyjęła tę propozycję jednogłośnie.

W związku z tym, iż Zarząd Infrastruktury Miejskiej, wbrew wcześniejszym zapewnieniom, nie ustosunkował się do protokołu zespołu kontrolnego z kontroli inwestycji związanej z przebudową ul. Owocowej i Norweskiej, Przewodniczący Komisji zaproponował przeniesienie jego przyjęcia na kolejne posiedzenie, by dyrektor jednostki kontrolowanej mógł się do niego ustosunkować. Komisja Rewizyjna przyjęła tę propozycję jednogłośnie.

W związku z wystosowanym do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej pismem radnej Renaty Stec, która, ze względu na nieobecność podczas kontroli radnej Beaty Kątnik, zawnioskowała o przesunięcie terminu kontroli budowy Trasy Olimpijskiej i Ringu Północnego, Komisja Rewizyjna wystąpiła w tej sprawie do Rady Miejskiej w Słupsku.

Rada Miejska w Słupsku na posiedzeniu w dniu 25 września 2024 roku wyraziła zgodę
na wydłużenie terminu ww. kontroli do dnia 18 października 2024 roku.

Radna Marzena Gmińska wystąpiła z wnioskiem o wykreślenie z planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2024 rok kontroli wydatkowania środków z Programu Inwestycji Strategicznych motywując to pomyłką. Komisja Rewizyjna przyjęła wniosek radnej
i wystąpiła do Rady Miejskiej w Słupsku z wnioskiem o wykreślenie ww. pozycji z planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2024. Rada Miejska w Słupsku na posiedzeniu w dniu 25 września 2024 roku wyraziła zgodę na wykreślenie niniejszej pozycji z planu pracy.

Komisja Rewizyjna powołała zespół kontrolny do przeprowadzenia kontroli jakości oraz wydatkowania środków przy budowie lokali przy ul. Płowieckiej/Długiej w składzie: Aleksandra Karnicka, Marzena Gmińska, Renata Stec, Adam Sędziński.

Komisja Rewizyjna zapoznała się z informacją Prezydenta Miasta Słupska na temat realizacji zaleceń pokontrolnych po przeprowadzonych kontrolach w zakresie przygotowania, realizacji i nadzoru nad inwestycją „Schronisko dla zwierząt” w Słupsku oraz realizacji inwestycji MCK w Słupsku.

VII Posiedzenie Komisji w dniu 18 października 2024 roku

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Słupsku w drodze dyskusji, w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęła projekt regulaminu pracy Komisji Rewizyjnej i wystąpiła do Rady Miejskiej w Słupsku z inicjatywą uchwałodawczą w sprawie zmiany załącznika nr 4
do Statutu Miasta Słupska Regulamin Pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Słupsku. Rada Miejska w Słupsku, na posiedzeniu w dniu 30 października 2024 roku przyjęła uchwałę nr VIII/93/24 w sprawie zmiany Statutu Miasta Słupska.

Komisja przyjęła protokół zespołu kontrolnego z kontroli inwestycji ul. Owocowej
i Norweskiej w zakresie dokumentacji projektowej i realizacji, który następnie został przyjęty przez Radę Miejską w Słupsku na posiedzeniu w dniu 30 października 2024 roku.

Komisja Rewizyjna nie przyjęła protokołów zespołów kontrolnych z kontroli inwestycji przebudowy Starego Rynku w Słupku oraz z kontroli rozliczenia realizacji inwestycji remont ulicy Armii Krajowej w Słupsku.

Z uwagi na rezygnacje z członkostwa w Komisji oraz nieobecność radnych, Komisja Rewizyjna wystąpiła do Rady Miejskiej w Słupsku o odstąpienie od następujących kontroli:

  • Rower miejski w odniesieniu do lat poprzednich;
  • Realizacja umów w zakresie utrzymania porządku i czystości Miasta;
  • Standaryzacja ustawienia przystanków autobusowych.

Rada Miejska w Słupsku, na posiedzeniu w dniu 30 października 2024 roku, wyraziła zgodę na dokonanie zmian w planie pracy Komisji Rewizyjnej.

Komisja Rewizyjna powołała zespół kontrolny do przeprowadzenia kontroli funkcjonowania cmentarzy komunalnych w Słupsku w składzie: Marzena Gmińska
i Kacper Moroz.

Komisja przyjęła do wiadomości pismo mieszkanki Słupska skierowanym do Prezydenta Miasta Słupska oraz pismo skierowane do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej w sprawie koncepcji usytuowania śmietnika.

15 listopada 2024 roku

Z uwagi na rezygnacje radnych Renaty Stec i Beaty Kątnik, które poskutkowały brakiem spełnienia wymaganej w Statucie Miasta Słupska liczby 5 osób w Komisji Rewizyjnej, zwołane na ten dzień posiedzenie nie odbyło się. W związku z tym nie został powołany zespół do przeprowadzenia kontroli finansowania organizacji sportowych w latach 2021-2024. Komisja na kolejnym posiedzeniu zdecydowała o rezygnacji z przeprowadzenia tej kontroli, zastępując ją informacją nt. finansowania organizacji sportowych w latach 2021-2024 i umieściła ją w planie pracy na 2025 rok

VIII Posiedzenie Komisji w dniu 6 grudnia 2024 roku

Komisja Rewizyjna dokonała wyboru Zastępcy Przewodniczącego, którym została radna Marzena Gmińska, jednocześnie wnioskując do Rady Miejskiej w Słupsku o zatwierdzenie tego wyboru.

Komisja przyjęła protokoły zespołów kontrolnych oraz wniosków pokontrolnych z kontroli funkcjonowania cmentarzy komunalnych w Słupsku, a także z kontroli jakości oraz wydatkowania środków przy budowie lokali przy ul. Płowieckiej/Długiej.

Przyjęto plan pracy na 2025 rok.

Komisja Rewizyjna zapoznała się również z odpowiedzią na pismo mieszkanki w sprawie koncepcji usytuowania śmietnika, a także z pismem Wojewody Pomorskiego dotyczącego pisma w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego.

***

Podsumowanie

Komisja Rewizyjna w okresie od maja do grudnia 2024 roku przeprowadziła dziewięć kontroli oraz, po przeanalizowaniu budżetu Miasta w Słupska w 2023 roku, wystąpiła
do Rady Miejskiej z wnioskiem o udzielenie Prezydentowi Miasta Słupska absolutorium.

Dwukrotnie dokonano zmian w planie pracy, polegających na wykreśleniu niektórych kontroli. Wnioski do Rady Miejskiej o dokonanie tych zmian wynikały z konieczności dostosowania planu do rzeczywistych możliwości członków Komisji.

W dniu 30 października, na wniosek Komisji, Rada Miejska w Słupsku uchwaliła nowy regulamin Komisji Rewizyjnej, stanowiący załącznik nr 4 do Statutu Miasta Słupska,
który w dniu 18 listopada 2024 roku został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Na ostatnim posiedzeniu w 2024 roku, Komisja opracowała plan pracy na kolejny rok.

 

/-/ Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Kacper Moroz