Radny Rady Miejskiej w Słupsku

Interpelacja ws. udzielania preferencyjnych warunków dla niepublicznych, społecznych placówek oświatowych oraz organizacji pozarządowych realizujących działalność społecznie użyteczną w myśl przepisów wynikających z art. 4. ust. 1. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie

IN.16.2024

Szanowna Pani Prezydent,

docierają do mnie różne, czasem sprzeczne informacje, dotyczące preferencyjnego traktowania niektórych podmiotów działających na terenie naszego Miasta. W związku z tym, chciałbym uzyskać pełny obraz sytuacji dotyczącej wsparcia, jakie Miasto Słupsk oferuje niepublicznym placówkom oświatowym oraz organizacjom pozarządowym.

Ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. 2003 Nr 96 poz. 873 z późn. zm.) wyraźnie wskazuje, że podmioty te, realizujące zadania społecznie użyteczne, powinny korzystać z pewnych ułatwień i wsparcia ze strony samorządów. Jestem jednak zainteresowany, jak konkretnie ta zasada jest stosowana w praktyce na terenie Słupska. Szczególnie interesuje mnie, jakie warunki są oferowane tym podmiotom, a także czy wszyscy mają równy dostęp do tych preferencji. Wydaje się bowiem, że warto byłoby dokładnie przyjrzeć się, czy wsparcie jest dystrybuowane sprawiedliwie i transparentnie.

Zależy mi na uzyskaniu pełnej wiedzy, jakie formy pomocy i preferencyjnych warunków są oferowane przez miasto oraz kto faktycznie z nich korzysta, dlatego:

1.Proszę o wykaz wszystkich niepublicznych, społecznych, które prowadzą obecnie lub prowadziły w okresie od 1 grudnia 2014 roku do 16 września 2024 roku, działalność na terenie Miasta Słupska i korzystały/korzystają z nieruchomości stanowiących własność gminy, wraz z następującymi informacjami:

  • Nazwa placówki oświatowej;
  • Nazwa podmiotu (organizacji) prowadzącego, będącego właścicielem placówki oświatowej;
  • Przedmiot i forma udzielonego wsparcia – preferencyjnych warunków;
  • Koszt, jaki musiałaby ponieść placówka na normalnych warunkach, tj. bez udzielonych ulg, preferencyjnych warunków itp.;
  • Koszt, jaki poniosła/ponosi placówka dzięki udzieleniu preferencyjnych warunków, ulg itp.;
  • Oznaczenie i data zarządzenia Prezydenta Miasta Słupska dot. przyznanych preferencyjnych warunków danej placówce.

Jeżeli jakakolwiek z w/w organizacji nie otrzymała żadnych preferencyjnych warunków, również proszę o ujęcie ich w wykazie wraz z uzasadnieniem, dlaczego nie udzielono jej wsparcia.

2. Proszę o wykaz wszystkich organizacji pozarządowych realizujących działalność społecznie użyteczną w myśl przepisów wynikających z art. 4. ust. 1. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, które obecnie realizują lub realizowały w okresie od 1 grudnia 2014 roku do 16 września 2024 roku, działalność na terenie Miasta Słupska i korzystały/korzystają z nieruchomości stanowiących własność gminy, wraz z następującymi informacjami:

  • Nazwa podmiotu (organizacji pozarządowej);
  • Zakres i przedmiot działalności;
  • Przedmiot i forma udzielonego wsparcia – preferencyjnych warunków;
  • Koszt, jaki musiałaby ponieść placówka na normalnych warunkach, tj. bez udzielonych ulg, preferencyjnych warunków itp.;
  • Koszt, jaki poniosła/ponosi placówka dzięki udzieleniu preferencyjnych warunków, ulg itp.;
  • Oznaczenie i data zarządzenia Prezydenta Miasta Słupska dot. przyznanych preferencyjnych warunków danej placówce.

Jeżeli jakakolwiek z w/w organizacji nie otrzymała żadnych preferencyjnych warunków, również proszę o ujęcie ich w wykazie wraz z uzasadnieniem, dlaczego nie udzielono jej wsparcia.

/-/ Kacper Moroz
Radny
Rady Miejskiej w Słupsku

INTERPELACJA W FORMACIE PDF